Nescafe: Consumul de cafea scade riscul de aparitie a maladiei Alzheimer

Boala Alzheimer este o afecţiune degenerativă progresivă a creierului, care apare la persoanele de vârstă înaintată producând o deterioare tot mai accentuată a funcţiilor creierului. De-a lungul timpului, cercetătorii au realizat o serie de studii prospective pentru a stabili cauzele acestei maladii, precum şi posibilele metode de prevenire.  Studiile clinice menţionate de NESCAFÉ au demonstrat că un consum moderat de cafea (2-3 căni de cafea zilnic) poate contribui la reducerea riscului de apariţie a bolii Alzheimer, datorită cofeinei din cafea.

Un studiu[1] realizat la Universitatea Kuopio, Finlanda în colaborare cu Institutul Karolinska din Stockholm şi Institutul Naţional de Sănătate Publică din Helsinki a examinat 1409 persoane cu vârste cuprinse între 65 şi 79 de ani timp de 21 de ani. După această perioadă, un număr de doar 61 de persoane au fost identificate cu demenţă, dintre care 48 cu Alzheimer. Scopul acestei examinări a fost de a cerceta asocierea dintre consumul de cafea şi riscul de a dezvolta boala Alzheimer, concluzia cercetării fiind aceea că persoanele adulte care consumau cafea în mod frecvent au avut un risc mai scăzut de apariţie a bolii, în comparaţie cu cei care nu beau cafea deloc sau consumau foarte puţină cafea. În plus, cel mai scăzut risc (cu 65% mai puţine şanse) a fost observat la persoanele care aveau un consum regulat şi moderat de de 3- 5 căni de cafea în fiecare zi.  

Un alt studiu citat de NESCAFÉ a fost realizat la nivel naţional în Canada în anul 1991 şi a implicat un grup de 6.434 de persoane, toţi având 65 de ani sau mai mult în momentul în care a început cercetarea.

În momentul testării iniţiale, niciunul nu prezenta semne de Alzheimer, iar în 1996, doar un număr de 194 de persoane au fost diagnosticate cu maladia Alzheimer. Analizarea tuturor persoanelor implicate în cercetare a arătat că un consum moderat de cafea, alături de alţi factori, precum activitatea fizică regulată, este asociat cu reducerea riscului de a dezvolta Alzheimer. [2]

“Studiile clinice menţionate de NESCAFÉ au arătat că, pe termen lung, un consum moderat de cafea este relaţionat cu îmbunătăţirea funcţiilor memoriei şi implicit cu reducerea riscului de apariţie a maladiei Alzheimer. De asemenea, activitatea fizică regulată împreună cu adoptarea unei alimentaţii echilibrate sunt foarte importante pentru obţinerea unei stări de bine permanente, reducând astfel procesele de declin ce apar cu înaintarea în vârstă.”, declară Elena Casapu, specialist NESCAFÉ în nutriţie.

În cadrul programului de informare “Despre cafea cu sănătate”, NESCAFÉ prezintă toate beneficiile consumului de cafea solubilă asupra organismului uman.

 


[1] Marjo H. Eskelinen, Tiia Ngandu, Jaakko Tuomilehto, Hilkka Soininen, Miia Kivipelto.
Midlife Coffee and Tea Drinking and the Risk of Late-Life Dementia: A Population-based CAIDE Study.
Journal of Alzheimer´s Disease, 16(1)

[2] Lindsay, J. et al. American Journal Epidemiology 2002, (5): 445-5

 

Site realizat de Endline